Obserwatorzy

niedziela, 11 lutego 2018

PRZYGOTOWANIE DO EMERYTURY
Młodym ludziom  i mnie jak byłem młody, wydawało się że  emerytura to odległy czas ale mając już 40 lat i więcej trzeba obserwować starszych od siebie i zacząć wyciągać wnioski .
Ja trochę za późno  się przebudziłem ale lepiej późno niż wcale,  przebywając  w przechodniach zdrowia, szpitalach, aptekach, obserwowałem ludzi starszych jak się zachowują  i wyciągałem wnioski te osoby co mówiły o pasjach  zainteresowaniach były w ruchu jeździły rowerem, uprawiały działkę, zajmowały się  wnukami były bardzie sprawne i miej marudne. Nieubłagany przepływ czasu  powoduje, że z każdą chwilą zbliżamy się do kresu życia.
Tak ogólnie mówiąc nam starszym i dotyczy też młodych ludzi grozi największe  niebezpieczeństwo to jest bezczynność .
Bezczynność to jest zjawisko sprzeczne z naturą człowieka, ta jak w ożywionej przyrodzie ,, Ożywiona ‘’ znaczy  znajdująca się w ruchu, czynna.
Być czynnym znaczy żyć, bezczynność , znaczy rozpad śmierć , jeśli nie biologiczną to psychiczną. Działanie w celu  świadomej aktywności i kontakt z ludźmi z pasją wszystkim jest potrzebne od dziecka do podeszłego wieku.
Najważniejsza  prawda którą  nie można tracić z pola widzenia to, że aktywność to w każdym okresie życia ludzkiego jest podstawą bytu
Starość  może byś szacowna, godna, zaszczytna, - zawsze jednak jest uciążliwa .
Starość czy to zło konieczne? Każdy na to pytanie musi odpowiedzieć sobie indywidualnie.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

cenne uwagi

Anonimowy pisze...

Mało kto umie być starym.

Anonimowy pisze...

nieźle wujek... :) pozdrowionka J

 MOGĘ  ZAWSZE WIĘCEJ SIĘ POSTARAĆ Każdy ma wiedze wewnętrzna  to jedni nazywają intuicją inni ze duch ich oświecił , jakie oczekiwania takie...